tiistai 13. marraskuuta 2012

Eroon huonosta poikaystävästä!

Jos aloit lukemaan tätä ton otsikon perusteella ja ootat nyt multa jotain suurta avautumista ja tilitystä mun rakkausongelmista, niin hähää, menit lankaan! :p Mut älä kuitenkaan lopeta lukemista, koska nyt seuraa pohdintaa asioista, joita on ihan hyvä välillä miettiä. Ja sitä paitsi musta ois tosi kiva jos lukisit tän loppuun asti hihi:)

Mulla oli tänään tapaaminen mun mentaalivalmentajan Paulan kanssa. Paula on ihan huippu ja osaava urheilupsykologi ja kaiken lisäks tosi mukava!:) Tykkään tosi paljon jutella ja pohtia näitä mentaalisiakin asioita, koska ne on tosi tärkeitä urheilussa. Me ollaan puhuttu aika paljon mun ylikunnosta Paulan kanssa ja mun mielestä se on ollu tosi hyvä juttu, koska oon oivaltanu kaikkia tärkeitä juttuja siitä. Ja on tietenkin tosi tärkeetä, että en enää ikinä joudu sellaseen tilaan! Paljon muistakin asioista ollaan toki juteltu ja oon oppinu paljon hyviä juttuja mun urheilu-uran varrelle. Mut yks tosi hauska juttu on ollu, kun keksittiin sellanen ylikunto=huono poikaystävä -vertaus!

Haha laitoin google-hakuun ylikunto ja tuli tällanen :D (kuva siis googlesta:))
Eli siis ylikunto on ollu mulle vähän niinku huono ja epäsopiva poikaystävä. Meijän suhde ei vaan toiminu! Tää poikaystävä teki mut epäitsevarmaks, surulliseks ja masentuneeks. Se kahlitsi mua niin paljon et en oikeen enää jaksanu nauttii elämästä ja olla ilonen. Se myös sai mut epäilemään omia kykyjäni ja motivaatiota. Mut en kuitenkaan osannu tai uskaltanu päästää irti siitä. Koska onhan se ihan ymmärrettävää, että se tuttu ja turvallinen on aina helpoin vaihtoehto. Kaikki yritti sanoo mulle, että se kannattais jättää, mut en uskonu niitä kun halusin vielä yrittää.

Toisin sanoen, oon tottunut treenaamaan paljon (=liikaa), enkä tajunnu ja uskonu sitä, että pitää levätä. Toi "poikaystävä" eli siis mun päässä oleva ajatusmalli sano, että pitää treenata paljon, ei tartte levätä, oon mä ennenkin jaksanu ja ei mua oikeesti väsytä, kuhan oon vaan laiska.

Mut nyt oon päässy eroon tosta poikaystävästä ja mulla on uus ja parempi! Se tietää, että lepo on tärkeetä, osaa chillata ja kertoo mulle, että voin ihan hyvin jättää treenit väliin jos oon väsy. Se ei yritä tuhota mun haaveita ja tavotteita eikä ikinä sano, että oisin huono tai laiska. Ja ennen kaikkea se tekee mut iloseks, onnelliseks, innokkaaks ja itsevarmemmaks. Eli niinku elävämmäks!

Mutta usein käy niin, että siitä vanhasta on vaikee päästä eroon. Se yrittää vieläkin saada mut takas. Mulla on kuitenkin hyviä muistoja meistä ja tunnen sen tosi hyvin, joten välillä tuntuu, että ois helpointa palata sen luo. Pitää kuitenkin muistaa nyt, että tää uus on se, joka saa mut hymyilemään. Tää uus on oikee kultakimpale ja siitä pitää pitää tiukasti kiinni nyt! :)


Mä luulen, että tää vertaus sopii aika moneen tilanteeseen elämässä. Jos joku asia on huonosti, se pitää uskaltaa muuttaa eli pitää jättää se huono poikaystävä! Jollain on ehkä oikeesti se huono poikaystävä, jollain voi olla sellanen työ mistä ei tykkää, joku on tyytymätön kouluarvosanoihinsa koska on huono asenne opiskeluun, joku ei nauti enää harrastuksestaan ja joku haluis olla laihempi. Mut onneks voi ite vaikuttaa siihen mitä tekee ja millanen on!:) Ja kyllä, säkin voit! Kaikki voi ja kaikki on sen arvosia, joten mikset säkin?

Nojoo enpä jatka enää tosta aiheesta, ettei vaan mee ihan liian syvälliseks paasaukseks tääki homma taas! :D Sen sijaan voisin kertoa, että tää ja eilinen päivä on ollu tosi hyviä treenipäiviä:) Me siis saatiin valmentajavieras Tanskasta ja oon nyt ollu jo parissa sen treenissä ja hyviä treenejä onkin ollu! Eilen aamulla treenailin tanskalaisopissa (hahaa mikä sana, oon pro!) pari tuntia ja tänään aamulla kevyet 3,5h :D Noitten lisäks mulla oli vielä eilen illalla mun seuran treenit ja tänään tein teräviä loikkia. Ja ainiin eilen vedin kans leukoja ja tein keskivartalotreenin:) Eli alkaa pikkuhiljaa taas treenimäärät lisääntyä mut fiilikset on pysyny hyvinä! Nyt vaan pitää olla tarkkana, ettei käy niin, että väsyn tai että määrä korvaa laadun.

Tässä kuvamateriaalia tän aamun verkkotreenistä! Oon siis aina noin ilonen ku lyön verkolta eli kuva ei missään nimessä oo lavastettu:) ja ps. mul ei oo oikeesti tollast ghetto-peppua (toivottavasti :s) !


Mut nyt vielä parin mailan jännittäminen oottaa, oli vaan pakko päästä kirjottaan nää ajatukset ylös! Ja sit tänään kyllä sänky ja kauniit unet kutsuu tätä tyttöä klo 21.00 ihan viimeistään! Sen verran huonolle on meinannu unet jäädä nyt parina yönä ja levossahan sitä kehittyy, joten paljon lepoa siis ;)

Sain muuten kivan ehdotuksen seuraavaan postaukseen ja jos muillakin on jotain, mistä haluisitte lukea, niin kommentit ja ideat on erittäin hyvin paljon tervetulleita!:)

2 kommenttia:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=kY84MRnxVzo
    mmmmmm.....

    t sirskasi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:DDDD hahaha arskasi kiittää tästä :D

      Poista