maanantai 14. tammikuuta 2013

Airi kokkaa osa 4: Parempi pizza!

Noniin, nyt on taas kokkailtu!:) Tällä kertaa päätin testata tehä vähän terveellisemmän ja proteiinipitosemman version pizzasta. Ja voin kertoa, että tuli oikein hyvää! En oo ite ikinä ollu mikään pizzan suurkuluttaja, koska oon allerginen tomaatille niin sitten sitä kastiketta ei oo voinu olla. Sen takia en oo syöny ikinä yhtäkää kaupan valmispizzaa tai niitä sellasia pakastepizzojakaan.

No mutta sitten asiaankin voisin jo päästä! Pizzapohjan ainekset ovat seuraavanlaiset:

1,5dl ruisleseitä (vehnä myös hyvä, mutta meillä nyt sattu noita vaan olla)
150g rahkaa
30g soijajauhoja (sämpyläjauhot passar bra myöskin!)
1,5tl leivinjauhetta
3 kananmunaa (mun munista yks on selkeesti näkymätön tossa kuvassa tai joku täs nyt mättää kyllä..)
(suolaa ripaus)






Noi kaikki ainekset sitten sekaisin ihan vaan jollain lusikalla että ei tartte vatkata tai muuta. Siitä tulee semmonen ehkä vähän epäilyttävän näkönen sörsselsön mutta ei huolta! :) Ja se sitten pellille. Paitsi että ensin leivinpaperi siihen pellille! Tosta tulee just about sen pellin kokonen, mutta se pitää laittaa tositosi ohueks. On kans mahollista tehä 2/3 määrä tosta ohjeesta ja sitten kaks semmosta pyöreetä pizzaa jos haluu sillai mieluummin. Ja sitten uuniin 225 asteeseen 5-10min (mulla oli 7 ja tuli hyvä).
Uunituksen jälkeinen tuotos esittäytyy tässä näin!
Sitten kun se on tollai esipaistettu siellä uunissa niin sitten pistetään ne täytteet! Mun pizzaan tiensä löys tällä kertaa kalkkunan palat kun oli sellanen uunissa paistettua rulla meillä just sopivasti, paprika, ananas ja polar 5% -juusto raastettuna.
Tattadaa, tässä hän on valmiina ravitsemaan masuni!
Mä en tosiaan tomaattia oikein kestä, niin ei siks sitä kastiketta. :) Mutta noissa täytteissä voi käyttää mielikuvitusta sitten tietenkin! MUTTA pliis EI pekonia ja kolmee erilaista rasvasta makkaraa yhdistettynä kiloon täysrasvasta juustoa höystettynä majoneesilla!! Koska kun just on saanu sen hyvän ja terveellisen pohjan tehtyä niin täytekin sitten vois pysytellä terveellisellä linjalla. ;)

Päälle vielä vähän oreganoa ja valkosipulia ja naminaminaminaminaminami :)
Ja ton pohjan (siis pelkän pohjan ilman täytteitä ja koko pellillisen) ravintosisältö on seuraavanlainen:
Energiaa: 520 kaloria
Proteiinia: 55g
Hiilihydraatteja: 21g
Rasvaa: 25g
Kuitua: 17g

Tää on taas tällanen vähähiilarinen resepti, kun nää proteiinijutut aina on. Eli jotain hiilaripitosta kantsii syyä ton kans lisänä ehkäpä!

Ja sitten ei muuta kun kokkailemaan!:) Ja viimeistään perjantaina kun eiks se oo se pizzaperjantai? Saa taas kertoa sitten että mitä tykkäsitte! :)

6 kommenttia:

  1. PAKKO KOKEILLA! (laitan pekonit ja rasvaset makkarat päälle mwuahahah....no en :D )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kannattaa! haha joo älä missään nimessä laita :D

      Poista
  2. huh, meidän prodeillanvietossa toimi semisikin hyvin! jusjus maisTUU

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. prodeillanvietto?? kuulostaa semistikin hyvältä :D ja hei keltä toi kommentti tuli haluun tietää!? :D

      Poista
  3. Tykkäsin! Ehdottomasti tulee tehtyä pizzaa tulevaisuudessakin tälle pohjalle :)

    VastaaPoista