lauantai 2. maaliskuuta 2013

Ruokavalio, check!

 
Eilen mulla oli siis palaveri ravintovalmentajan kanssa. Käytiin vähän läpi mun ruokapäiväkirjaa ja juteltiin muuta mukavaa. En tiiä miks, mutta jotenkin oman ruokapäiväkirjan lähettäminen vieraalle ihmiselle tuntu kauheen jännittävältä. Ehkä se on jotenkin henkilökohtanen juttu ja sit pelkää, että mitä jos se sanookin että "herätys nyt, ei noin!!" :D

Mutta palaute olikin sitten tosi hyvää! Se ravintovalmentaja sano, että jos kaikki urheilijatyttöset söis samalla tavalla kun mä niin se olis työtön. Tosi kiva oli kuulla toi, koska vaikka mä oonkin ite omatoimisesti ottanu paljon ravintoasioista selvää ja luulen olevani ihan hyvin perillä niistä, niin enhän mä mikään ammattilainen silti oo. Mutta nyt tiedän siis varmuudella, että hyvin menee. :)

Käytiin läpi sellaset taulukot, mitkä se oli tehny mun ruokapäiväkirjan pohjalta. Siinä näky päivittäiset energiamäärät ja sitten miten se oli jakautunu (kuinka monta prosenttia energiasta tulee hiilareista, proteiineista ja rasvoista). Sen lisäks siinä näky myös suolan määrä, vitamiinit, kalsium, rauta, kuidut ja mitähän nyt vielä. Mulla oli melkeempä kaikki just suositusten mukaan eli tosi hyvin siis. :) Ihan pieniä fiksauksia se ehdotti, mutta ihan tosi pieniä siis.

Nyt mä ehkä uskaltaisin jopa tännekkin kirjottaa enemmän siitä, että mikä mun mielestä on hyvä ruokavalio ja mitä mun mielestä kannattaa syödä. Koska nyt mä tiedän, ettei se ainakaan pahasti menis pieleen enkä tekis kenellekkään vahinkoa tosi väärällä informaatiolla! No mutta katotaan nyt että kirjotanko. :)

Nyt lopetan tän postauksen tähän mutta pysyn kuitenkin aiheessa ja meen syömäääään! :p Syökää te kaikki muutkin hyvin, koska teijän kropat on niin ihania, että ne ansaitsee vaan parasta! :)

1 kommentti:

  1. Kirjota ihmeessä lisää aiheesta!
    Kyllä sen huomaa kropassa kun syö hyvin ja terveellisesti. Tuhat kertaa parempi olo kun ei mättää suuhun mitä tahansa! :)

    VastaaPoista