torstai 28. maaliskuuta 2013

Voihan vatsalihas!

Nyt ei paljon naurata. Vasemman puolen alimmainen vatsalihas on tosi kipee. Varmaankin joku venähdys luulisin.. :/ Se tuli tiistaina, kun aamutreeneissä löin tosi kovaa smashia. Ja nyt yläkautta lyöminen ei onnistu, koska sitten sattuu.
Jeeee lunta muovipussiin ja johan viilenee masu! (anteeksi kaksoisleukani:( )
Hassua, miten vatsalihas vaikuttaakin moneen juttuun! Tai no ei se kyllä ollenkaan hassua oo tällä hetkellä. Mutta kuitenkin, vatsalihaskipu tuntuu melkeen koko ajan. Ei voi nousta istumaan makuulta ilman kipua, ei voi juosta kauheen kovaa, ei voi punnertaakkaan.. Ei voi mitään tehdä missä vatsalihakset jännittyis.

Loukkaantumiset on urheilijan pahin painajainen. Mäkin olin eilen kovin suruinen, kun en pystynytkään treenaamaan kunnolla. Mun kropan hyvinvointi on tärkeä asia mulle, koska muuten en voi tehdä sitä mistä nautin, eli treenata. Tuntuu, että mikään ei oo kivaa, kun johonkin paikkaan sattuu ja joutuu rajottamaan tekemisiään.

Mä oon ollu aina tosi onnekas. Mulla ei oo ikinä ollu mitään suurempia loukkaantumisia (ja nyt äkkiä koputtelemaan puuta ja koputelkaa kaikki tekin mun puolesta jookos?). Oon kyllä myös nähnyt paljon vaivaa mun kropan eteen. Oon tehny huoltavat treenit hyvin ja tunnollisesti, venytellyt, käynyt hieronnassa, syönyt fiksusti ja niin eespäin. Kuitenkin mulla on varmasti ollu myös paljon tuuria, oon sattunu saamaan hyvät ja yhteensopivat osaset mun kroppaan.

Musta siis on ihan kamalaa, kun johonkin paikkaan sattuu. Melkeen yhtä kamalaa on, kun jotain kaveria sattuu. On niin epäreilua, että joku ei voi treenata ja pelata, vaikka se haluis kauheesti. Tulee paha mieli, kun treeneissä joku ei pysty tekemään jotakin treeniä tai treenaamaan kunnolla. Ja kun näkee, että se haluis ja ei malttais levätä enää ja että on paha mieli sen takia. Mitä sitä vois siinä sitten tehdä tai sanoa? "Kyllä se siitä hei älä murjota!:)))))" Niin no, ei se varmaan kauheesti lohduttais.

Noniin, ja taas meni pohdiskeluks tääkin homma. Mä jatkan nyt vatsalihaksen viilennystä. :) Huomenna pääsiäisen viettoon mökille pilkkimään ja hiihtelemään järven jäälle! Koitan malttaa myös lepäillä ja olla rasittamatta masua. :)

Hyvää pääsiäistä kaikille! Nauttikaa munista! ;)

Ps. Vaikka tietokone ja netti jääkin viettämään pääsiäistä tänne kotiin, niin ajastin kuitenkin yhen herkullisen namnam postauksen valmiiksi! Sen pitäis ilmestyä lauantain aikana. Joten pysykäähän linjoilla!:))

2 kommenttia:

  1. Kauanko meni vatsalihaksen venähdyksestä toipumiseen ja millä keinoin kuntoutit? t. nimim. sama vika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei onneksi mennyt kuin muutama päivä, ehkäpä neljä. Kylmää pistin ja sitten tärkeintä on lepo! Eli ei MITÄÄN mikä vähänkin tuntuu. Mulla tuntu makuulta ylös nousukin niin sitäkin yritin sitten käsillä aina auttaa :D muuta en osaa sanoa, pidä vaan huoli että lepäät tarpeeksi ja alotat sitten taas varovasti ja lämmittelet kunnolla. Toivottavasti masu on pian kunnossa! :)

      Poista