maanantai 10. kesäkuuta 2013

Saanko mä näyttää tältä, vaikka oonkin urheilija?

Alla on muutama kysymys, jotka nous mun mieleen, kun mietin (nais)urheilijoihin kohdistuvia ulkonäköpaineita. Nämä kun olin kirjottanut ylös, heräsi vielä yksi kysymys:

Miks mä ees mietin tällasia kauniina kesäpäivänä ja kannattaako mun ikinä saattaa tätä tekstiä päivänvaloon? Noh, antaa mennä vaan nyt, olkaatten hyvät! :D Uskallan myös väittää, etten todellakaan ole ainoa, joka näitä asioita päässään pyörittelee aina välillä;)

---------------------------------------------------------------------------------------

Miks iltapäivälehtien otsikoissa hehkutetaan aina miesten upeita urheilusuorituksia ja naisurheilijoista mainitaan vaan "kisojen seksikkäimmät"?

Miks yhtäkkiä jokaikinen tyttö haluaa olla niiiin "fitness"?

Miks naisurheilijoiden vaatteiden pitää olla niin pieniä ja paljastavia?

Miks monet on sitä mieltä, että naisurheilu on kiinnostavaa vaan siks, että ne naiset on niin "hottiksia"?

Saanko mä sanoa, että oon ihan tyytyväinen omaan ulkonäkööni ja kroppaani, vaikka en omistakkaan tajunnanräjäyttävää sixpackia enkä todellakaan jaksa joka päivä olla niiiiin fitness?

Haittaako se, että tykkään käyttää välillä myös poikien liian isoja shortseja, vaikka ne ei teekkään musta kovin hottista?

Saanko mä edelleen syödä itteni yhtä täyteen kun esimerkiksi tällä hetkellä oon, vaikka joku saattaakin ajatella, että huhhuh miten paljon syön?

Ymmärtääkö kukaan enää tän kaiken fitness-hypetyksen keskellä, että on täysin eri asia treenata kehittääkseen fyysisiä taitojaan kuin muokatakseen kroppaansa toisen näköiseksi?

Tarviiko mun välittää vähääkään siitä, että jonkun mielestä mulla on nyt liian isot reidet, koska urheilen niin kovasti?

Onko ihan okei, että haluan syödä terveellisesti ja fiksusti, mutten todellakaan jaksa olla täydellinen enkä stressata siitä, että välillä haluan syödä jätskin tai pari?

Onko kellään oikeutta kommentoida tai ivailla mulle, jos haluan syödä karkkia tai kieltäydyn muffinssista?

Jos mä joinakin päivinä tunnen itteni liian isoksi ja pulleeksi ja toisina päivinä taas oonkin ihan liian ruipelo, niin eikö se sillon tarkota että keskiarvo on hyvä ja mä oon loistavan kokonen?

Miks mä toisinaan arvostelen muiden ulkonäköä tai ruumiinrakennetta, vaikka tiedän ihan hyvin ettei sellasilla asioilla oikeesti oo väliä?

Miks kaikki muut on aina kauniimpia ja paremman näkösiä kuin itse olen?

Ps. Tää on taas yks sellanen postaus, jota kirjottaessa kävi mielessä ajatus, että yksityistäkin blogia vois toki pitää... Toisaalta koen kuitenkin olevani näitten ajatusteni kanssa ihan terveellä pohjalla, nää on ihan normaaleja ajatuksia kaikille eikä näissä mitään hävettävää pitäisi olla :)

2 kommenttia:

  1. Sä saat näyttää siltä juuri sen takia, että olet urheilija!!! Ja mahtava sellainen :)

    Liine

    VastaaPoista