sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Eka liigamatsi takana ja back in Odense!

Nyt olisi niin paljon juttuja, että en taas tiedä mistä aloittaa ja mihin lopettaa! Tai että voinko lopettaa ollenkaan sitten kun pääsen vauhtiin! Lukion äikän tunneilta muistan kuitenkin vielä sen verran, että aikajärjestys toimii aina, joten lähdetäänpä sillä liikkeelle. :)

Perjantaina siis starttasin kohti Köpistä Merly-nalle kainalossa. Tai no, laukkuun sen sentään tungin vähän piiloon, aikuinen kun tässä kai pikkuhiljaa täytyisi jo osata olla... Oli ihan hillitön stressipäivä pakkailuineen ja kaikkineen, mutta lopulta istuin onnellisesti lentokoneessa. Ja vieläpä bisnes-luokassa, kun lentoemoksi sattui vanha lukiokaveri ja kone oli puoliksi tyhjillään! Huippu lentoemo siis olikin ;)
Tässä minä 5v (eikun mitä häh, oliks se 20v?) ja Merly jännitetään, että millon päästään lentokoneeseen :)
Köpiksen kentältä raahauduin junalla ylipainoisten laukkujeni kanssa Nannan luokse Valbyyn. Nannan kämppä ja kämppikset oli mahtavia ja sain myös ihan superhyvää ruokaa! :) Aamullakin sain nukkua piiitkään eli siis mun majoitus oli ihan täydellinen, kiitokset vielä Nannalle! ;)

Sitten lauantaina kuitenkin seurasi se kaikista jännin juttu: mun ihan eka liigamatsi! Vaikka treenaan ja asun siis Odensessa, pelaan kuitenkin Randers BK -nimisen joukkueen riveissä liigamatseissa. Ketään joukkueesta en etukäteen tuntenut, mikä tottakai pisti vähän jännittämään. Onneksi mun valmentaja täältä Odensesta tuli kiltisti mun mukaan, joten kaikki sujui tosi kivasti ja helposti. Joukkuekin vaikutti tosi mukavalta ja meininki oli kivan rento. Vielä kun itsekin osaisi tanskaa jutella niin kyllä helpottaisi kovasti! Onneksi riittää, kun englantia vähän osaa mongertaa ja sitähän sitten parhaani mukaan yritinkin saada itestäni ulos siinä toivossa, että oppisin uusia ihmisiä tuntemaan.


Ainoa pikku miinuspuoli matsissa oli se, että otettiin takkiin ja rajusti otettiinkin. Lopputulos oli tappio lukemin 11-2....hups! Mutta arvatkaapa kuka voitti oman kaksinpelinsä ja vielä nelinpelinsäkin? No MINÄ! :) Sain siis loistaa joukkueen starana, mikä tottakai oli kiva juttu, varsinkin kun kyseessä oli mun ihan eka liigamatsi. Nyt musta tuntuu, että ne ei ehkä ainakaan vihaa mua ja että pääsen ehkä jatkossakin pelaamaan! :D Pääasia kuitenkin, että joukkue on nyt tullut vähän tutuksi (vaikkakin yhdeksän pelaajaa joukkueesta ei eilen päässyt paikalle eli vielä tulee paljon uusia nassuja ensi kerrallakin...) ja että matsista jäi kiva fiilis.

Illalla sitten ajeltiin valmentajan kanssa tänne Odenseen. En tiedä johtuiko se vähän liian syvälliseksi kääntyneistä keskusteluista automatkalla vai ihan oikeasti ikävästä tätä paikkaa kohtaan, mutta jostain syystä olin tosi onnellinen kun astuin mun omaan huoneeseen! Vaikka mä kuinka taistelen sitä vastaan, että tää ei missään nimessä ole mun koti, niin kyllä mä täällä tykkään olla ja kyllä tää vähän kodilta alkaa tuntua. Paitsi että mun vaaleanpunainen kukka oli kuollut. :( Ehkä sillä oli ikävä mua. Tai sitten se johtuu vaan siitä, että unohdin antaa sille vettä ennen lähtöä. Oho. :)

Nyt vietän täällä pari hyvää treenin täyteistä päivää ja sitten onkin aika matkata taaaas... Tiistaina siis suuntana Belgia ja Belgian International -kisa. Pääsen myös ottamaan ilon irti tästä Tanskan vähän keskeisemmästä sijainnista Euroopan kartalla, lähden nimittäin kolmen tanskalaispelaajan kanssa reissuun autolla! Toivon mukaan luvassa on siis mukava reissu, vaikkakin itse kisa on aivan järkyttävän kovatasoinen ja jokaisen voiton eteen saa kyllä ylittää itsensä.

Sain Yonexilta ihan uudet kengät, pari mailaa ja hienon mailabagin, kyllä nyt taas kulkee. Tai siis jänteet vielä mailoihin niin on helpompi osua!
Mutta nyt on aika lopettaa tämä stoori ja lähteä kauppaan, koska jostain syystä jääkaappi ei olekaan täyttynyt itsestään mua varten mun poissa ollessa. Täkäläinen ruoka onkin yksi asia, mistä voisin postailla pian. Myös jonkinlaista videopostausideaa olen tässä kehitellyt lähipäiville, mutta saas nyt nähdä! :)

Kivaa viikkoa kaikille ja ps. jos joku osaa neuvoa jonkun helpon ja hyvän videoiden muokkausohjelman, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan! :)

4 kommenttia:

  1. Videosoftasta: jos nyt et mitään ihmeitä halua tehdä ja käytät windowsia, suosittelen Windows Movie Makeria. Ajaa asiansa ja mikä parasta, sen saa ilmaiseksi: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/essentials

    Asian vierestä - jos on joskus tarvetta vaikka analysoida tekniikkaa tms, niin työkaluksi sopii myös ilmainen Kinovea: http://kinovea.org/

    VastaaPoista
  2. Videosoftasta: jos nyt et mitään ihmeitä halua tehdä ja käytät windowsia, suosittelen Windows Movie Makeria. Ajaa asiansa ja mikä parasta, sen saa ilmaiseksi: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/essentials

    Asian vierestä - jos on joskus tarvetta vaikka analysoida tekniikkaa tms, niin työkaluksi sopii myös ilmainen Kinovea: http://kinovea.org/

    VastaaPoista
  3. Videosoftasta: jos nyt et mitään ihmeitä halua tehdä ja käytät windowsia, suosittelen Windows Movie Makeria. Ajaa asiansa ja mikä parasta, sen saa ilmaiseksi: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/essentials

    Asian vierestä - jos on joskus tarvetta vaikka analysoida tekniikkaa tms, niin työkaluksi sopii myös ilmainen Kinovea: http://kinovea.org/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei jes, kiitos paljon! Katotaan jos vaikka saisin jotain aikaseksi :)

      Poista