sunnuntai 10. marraskuuta 2013

I love your body

Pääsin tavoitteeseen: nukuin onnellisesti kellon ympäri eli 12 tuntia! Pitkään aikaan en ole tohon pystynyt, mutta nyt sitä kai sitten oikeasti tarvitsin. Ihanan aamun kruunasi vielä uunipuuro ja loputtomasti aikaa sen syömiseen sohvalla lojuen. Aina ei tarvitse olla kiire tehdä jotakin :)


Nyt hyvin levänneenä energiaa riittääkin hyvin vähän isompien kysymysten pohdiskeluun jälleen. Mä kerron nyt yhden pienen tarinan eiliseltä.

Täällä Odensessa on ollut nyt muutaman viikon ajan kaksi nuorta slovenialaista tyttöä treenaamassa. Molemmat siis melko nuoria, jotakin väliltä 14-16 vuotta. Niiden taso ja taidot eivät vielä ihan näihin treeneihin ole riittävät ja aika usein saavatkin treenata lähinnä keskenään. Olen valitettavasti huomannut, että käytös meiltä muilta pelaajilta ei ehkä ole ollut kauhean ystävällistä heitä kohtaan. Mun ajatusmaailmaan vaan ei mahdu se, että heikommat pelaajat olisivat jollakin tavalla huonompia ihmisiäkin. Olenkin itse yrittänyt aina välillä muistaa kysellä heiltä kuulumisia ja fiiliksiä ja vähintäänkin hymyillä. Silti tunsin itsenikin kauhean ilkeäksi ja kylmäksi ihmiseksi, en mäkään liikaa nähnyt heidän eteensä vaivaa ja myönnän, että naureskelin toisinaan mukana jos joku dissasi heidän pelaamistaan.

Eilen sitten treenien jälkeen pukuhuoneessa otin itseäni niskasta kiinni ja kyselin taas tytöiltä, että miten menee ja onko kivaa. Ja voi että miten suloisia tyttöjä ne olikaan. Puhetta riitti vaikka kuinka ja ne kehu mut ihan maasta taivaisiin. Paitsi että ensin tietenkin piti käsitellä taas se sama kysymys: "Ai mitä, ootko sä 20 vuotta? Me luultiin että sä oot 16!" Kysyin sitten että miten ihmeessä mä näytän 16-vuotiaalta ja kuulemma hypin ja pompin ja hymyilen niin paljon. Jahas. :D

Vaikka mä sain kuulla siinä sitten, että olen todella mukava ja hyvä pelaaja ja vaikka mitä, niin kaikista eniten muhun kuitenkin osui, kun toinen tytöistä sanoi yhtäkkiä, että "I love your body! It's so perfect!". Menin tottakai täysin hämilleni. Mun kroppa? Miten se voi jonkun mielestä olla täydellinen?


Mä oon pyrkinyt jollain tapaa ajattelemaan aina, että sillä ei ole mitään väliä, miltä mä näytän. Mä haluan pystyä liikkumaan kentällä nopeasti ja vahvasti, lyömään palloa kovaa ja jaksamaan juosta koko matsin ajan. Jos (ja näköjään kun) se tarkoittaa sitä, että mulle tulee isot reidet ja paksut jalat, niin sitten se on niin. Sitten mä vaan valitsen ne isot jalat ja jatkan kyykkäämistä puntilla.

Yksi asia, mistä mä täällä Tanskassa tykkään todella paljon, on älyttömän fitness-villityksen puuttuminen. Tottakai täälläkin sporttisuus on muotia, mutta Suomen tasoinen karppausvillitys ja rajaton fitness-buumi tuntuisi olevan täältä kaukana. Joka elintarvikkeeseen ei tungeta proteiinia ja esimerkiksi proteiinisipsejä (joo-o, kuulin että sellasiakin Suomesta jo löytyy!) ei täältä varmasti ihan heti löydä. Ihmiset ei myöskään näytä kammoksuvan vaaleaa leipää ja pastaakin voi ihan hyvin syödä. Enhän mä tietenkään tiedä, mikä on oikeasti totuus, mun sosiaaliset piirit kun on kuitenkin täällä melko rajoittuneet. Mutta sellainen käsitys mulle vaan on muodostunut.



 Vaikka mä en eilen hämmennyksissäni osannutkaa mitään oikein sille suloiselle slovenialaiselle tytölle vastata, niin tavallaanhan se oli ihan oikeassa. Ja oikeastihan mun olisi pitänyt sanoa, että niin sullakin on täydellinen kroppa. Erilainen kuin mulla ja erilainen kuin kellään muulla, mutta täydellinen juuri sellaisena. Jos joku vielä joskus sanoo mulle samalla tavalla, niin mä lupaan muistaa vastata niin.


Ja mä lupaan muistaa sanoa niin myös itselleni. Ja kiittää mun kroppaa, että se on vahva, se jaksaa ja se tulee vahvemmaksi. Mä lupaan, että mun kroppa kelpaa mulle, vaikka se ei olekkaan täydellinen eikä ikinä sellaiseksi tule.

 

2 kommenttia:

  1. Komppaan slovenialaisia, sulla on tajuttoman hyvä kroppa! Useimmiten sille saattaa vain itse olla sokea ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos:) niinhän se on, helpostihan sitä on sokea kun on tottunut että näyttää vaan samalta joka päivä ja tää oon vaan mä thats it :D

      Poista