sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Ei mennyt kisat niinkuin elokuvissa...

...tai ainakaan hyvissä elokuvissa. Finnish Openista lopputulokseksi jäi pääkisapaikka ja tappio ensimmäisellä kierroksella. Ei se tyydytä, eikä pelikään tyydytä, mutta en mä täällä ranteet auki surullisenakaan todellakaan istu.

//Kuva: Badminton Europe

 Etukäteen harmittelin sitä, että jouduin pelaamaan karsinnan. Nyt jälkikäteen ajateltuna se ei kuitenkaan todellakaan harmita, sillä mä pelasin karsintapeleissä ihan huippuhyvin! Sitä paitsi sain pelata enemmän matseja ja se ei haittaa yhtään, koska fiilis on edelleenkin se, että mä tahdon pelata lisää nyt heti. Ei siis huono fiilis ollenkaan. :)

Keskiviikkona kävin treenailemassa kisahallissa ja sain pelattua muutaman hyvän treenimatsin. Fiilis kropassa ja pään sisällä oli todella hyvä ja keskiviikkoilta kuluikin tutusti sängyssä pyöriessä, kun olin niin innoissani ja jännittynyt. Tiedän kyllä, että olisi tärkeää nukkua paljon ennen kisaa, mutta minkäs sitä kisajännitykselleen mahtaa.

//Kuva: Mark Phelan/Badminton Europe

Torstaina sitten pelasin kaksi karsintamatsia, jotka molemmat voitin helposti ja pääkisapaikka oli sitä myöten ansaittu. Harmillisesti jouduin heti pääkisan ekalla kierroksella kovaa Tanskan tyttöä Line Kjærsfeldtiä vastaan ja en saanut yhtään mitään tehtyä siellä kentällä. Vastustaja oli vain niin hyvä, etten päässyt ollenkaan peliin mukaan. Lukematkin oli niin rumat, ettei niitä kehtaa edes tähän kirjoittaa ja pelin jälkeen hävetti ja olisin halunnut mennä piiloon, tai vähintään naamari olisi ollut kiva. Onneksi oli kuitenkin äitin iPad ja Candy Crush -peli, jota voi pahimmalla hetkellä pelata katsomon nurkassa vaikka parikin tuntia putkeen. Uskokaa tai älkää. :D

Vaikka en pelaamiseeni kovin tyytyväinen olekaan, voin lohduttautua sillä, että hävisin kisan voittajalle eikä kukaan muukaan loppujen lopuksi Lineä kovin paljoa minua enempää pystynyt haastamaan. Mutta totuus on kuitenkin se, että mun on kehityttävä lisää. Tosin se ei kyllä ollut mikään uusi havainto. :D

//Kuva: Tommi Palmqvist

Kisoista ei jäänyt siis huippuhyvää fiilistä, mutta muita syitä hymyillä on kyllä paljonkin. Päällimmäisenä tietenkin se, että mä olen nyt 21-vuotias! Vanheneminen sinänsä ei ehkä hymyilytä, mutta synttäreiden hyvä puoli on se, että saa juhlia kavereiden kanssa. Ja mun eilinen synttäripäivä oli ihan mahtava! Mun kaksi kaveria, jotka asuu myös Odensessa, yöpyi kisojen ajan meillä ja ne yllätti mut jo keskiyöllä. Olin menossa nukkumaan mun huoneeseen ja ne hyppäs esiin ja alkoi laulaa mulle "happy birthday to youuuu". Sain lahjaksi kauniita koruja ja vielä kauniimpia sanoja, oi että mitä ihmisiä! Eilen illalla juhlittiin sitten isommalla porukalla saunomisen merkeissä. Sain halata ja olla tärkeiden ihmisten kanssa ja nyt oon niin onnellinen. Tosin väsyttää, mutta niinhän se pitää joskus ollakin. :)

Huomenna aamulla lähdenkin jo takaisin Odenseen, arki ja kovat treenit siellä kutsuu. Fiilis on vähän haikea, mutta onneksi mä pääsin halimaan aikalailla kaikkia rakkaita täällä. Nyt täytyy vielä pakata ja tankata viimeisen kerran masu täyteen marjoja pakkasesta. Niin joo ja pelata viimeiset pelit Candy Crushia äitin iPadilla! Joten adios! :)

//Kuva: Badminton Europe

2 kommenttia:

  1. toi Tommin ottama kuva :< aww...

    Kokemukset taskuun ja mailan suunta kohti uusia haasteita! Kun kattoo sun tilastollista kehitystä vs. esim. just tanskatarta vastaan, niin onhan se aivan huimaa. Kehityt nopeammin kuin Kreikan velkamäärä. Siitä on aina hyvä lähteä ja ainakin tunnut nauttivan pelaamisesta - olishan se vielä kamalampaa, jos häviäminen ei herättäisi mitään tunteita. Tällä kertaa näin, mutta jo vuoden päästä voi olla toisin ja viet tanskatarta &kumppaneita miten haluat!

    ja onneksi olkoon näin myöhästyneesti 21vee synttäreiden johdosta! kai korkit pysy kiinni ja Wienin viinit piilossa? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heheh joo, tiukka keskittyminen menossa tai jotain.. ei sillon sais ottaa salakuvia!! :D

      Voi kiitos paljon, et arvaakkaan miten ilahduin sun sanoista! Ja oikeessa oot kyllä, pelaaminen on tosi kivaa just nyt. :)

      Kiittikiitti! Nooh, ihan tarpeeks piilossa pysy kyllä ja kivaa oli silti. ;)

      Poista