perjantai 30. toukokuuta 2014

Katsaus kuluneeseen kauteen, osa 1

Kausi on nyt paketissa ja on aika pohtia, mitä sitä oikein tulikaan tehtyä. Kokonaisuudessaan mulla on kuluneesta vuodesta todella hyvä fiilis. Mä tunnen kehittyyneni ja kasvaneeni niin urheilijana kuin ihmisenäkin. Kauteen mahtui todella paljon kaikkea uutta ja jännää, paljon hyvää ja myös jotakin huonoa. Hyviä asioita on etenkin kaikki uudet ihmiset mun elämässä ja myös se, että ne vanhatkin on pysyneet, vaikka mä sitä niin paljon etukäteen jännitin.

Kuluneella kaudella mä halusin saavuttaa monia asioita, kuten Suomen mestaruuden, paikan maailmanlistalla top 150 joukossa ja semifinaalipaikan jossakin kovassa kisassa. Näiden lisäksi mulla oli peliin ja fyysisiin ominaisuuksiin liittyviä sekä mentaalisia tavoitteita. Tavoitteista lähes kaikki toteutuivat loppujen lopuksi, mutta sopivasti jäi myös hampaan koloon tulevia kausia varten.

Koska vuosi on pitkä ja tapahtumia riittää, päätin jakaa tämän stoorin kahteen osaan. Siitäkin huolimatta tämä postaus on pitkä kuin.....no en nyt keksi mikä. Tässä on kuitenkin osa 1, here we go...

Elokuussa
- pakkasin laukkuni, otin Merly-nallen kainaloon ja lähdin kohti jotain uutta ja ihmeellistä
- jännitin, ihmettelin ja ujostelin kaikkea uutta
- naureskelin Tanskan hymyileville pistorasioille
- tutustuin heti yhteen nykyään todella tärkeään kaveriin
- nautin uudenlaisista treeneistä ja siitä, että sain pelata paljon hyviä treenimatseja
- avasin kisakauteni Bulgariassa häviten kolmannessa erässä 19-21. Intoa pelissä oli, mutten vielä silloin osannut kohdentaa sitä intoa oikeanlaiseen tekemiseen



Syyskuussa
- tutustuin lähemmin moneen uuteen ja mahtavaan ihmiseen
- opin, että tanskalaiset pojat on pinnallisia pelureita kaikki ja niiden kanssa pitää olla varovainen
- pelasin ensimmäisen liigamatsini Randersin riveissä
- pelasin huonosti Belgian kisassa ja melkein jo luulin, ettei tästä touhusta tulekaan yhtään mitään
- pelasin hyvin Tshekin kisassa ja tajusin, että kyllä tästä touhusta sittenkin voi tulla jotain
- treenasin kovaa - paljon sulkista, paljon takakentän lyöntejä ja paljon peliä
- inhosin yksin matkustamista ja myöhässä olevia lentoja


Lokakuussa
- jatkoin edelleen takakentän lyöntien treenaamista ja treenasin myös paljon puolustusta
- kärsin pienestä flunssasta
- pelasin lisää liigamatseja ja tutustuin lähemmin joukkuekavereihini
- kuulin monesti näyttäväni 16-vuotiaalta
- pelasin Irlannin kisan häviten semifinaalissa tavalla, joka jää ehkä ikuisesti kalvamaan mieltä
- kävin koti-Suomessa reilun viikon mittaisella reissulla ja sain taas virtaa jatkaa kovia treenejä Tanskan maalla


Marraskuussa
- pelasin Unkarin kisassa hyvin ja pääsin puolivälieriin asti
- treenasin todella hyvin koko kuukauden!
- eksyin junamatkalla mennessäni joukkuematsiin ja sain apua kiltiltä mummelilta, joka sanoi että on ihan normaalia eksyä, aikuisetkin eksyy ja sähän olet vielä noin nuori. Kyllä, 20v lapsihan minä :)
- aloitin parin kuukauden kisatauon Unkarin kisan jälkeen ja ohjelmassa oli todella raskasta treeniä
- juoksin viivajuoksuja, tein jalkatyötä, tein 2vs1-treenejä, pelasin paljon ja tein kovia punttitreenejä
- en ollut treenien jälkeen vain väsynyt, olin totaalisen loppu
- en jaksanut treenien välissä paljon muuta kuin yrittää palautua ennen seuraavaa treeniä, onneksi kuitenkin onnistuin aina palautumaan
- vietin kivoja tyttöjen leffailtoja, kokkailin yhdessä kavereiden kanssa ja vietin ensimmäiset pikkujoulut Randers-tiimin kanssa


Joulukuussa
- kävin lyhyesti Suomessa ja juhlistin uusia ylioppilaskavereita
- treenasin edelleen todella kovaa samalla tavalla kuin marraskuussakin
- olin toisinaan liiankin väsynyt treeneistä, mutta jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että se oli kai osa suunnitelmaa
- ikävöin väsyneenä kotia ja Suomi-ihmisiä
- purskahdin itkuun treenien jälkeen, kun olin saanut kaverilta viestin jossa luki "<3"
- vietin lisää pikkujouluja, kävin joulumarketilla ja odotin joulua kuin kuuta nousevaa
- nautin joulusta mökillä perheen kanssa ja lepäilin ja palauduin


Ja osa 2 seuraa pian... :)

xxx
Airi

2 kommenttia:

  1. Onnittelut sponsorikisan kolmostilasta!! Toivotaan, että tämä poikii rahallisen tuen lisäksi myös
    positiivista julkisuutta niin sinulle kuin lajillekin!
    Hassua tosin, että sinullahan oli toiseksi eniten faneja ... mutta systeemi taisi olla se, että vain
    "uudet" fanit laskettiin ...

    Sinulla on tosiaan ollut aika vauhdikas vuosi :) Oli mukava lukea tällainen tiivistelmä kaikesta
    tapahtuneesta.

    Hyvää jatkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jep, olisihan se kiva jos minä ja sulkapallo saataisiin näkyvyyttä, helpottuisi sponsorien saaminen jatkossa :)
      Niinhän se meni, että uudet fanit vain laskettiin ja mulla oli jo etukäteen vähän enemmän... Mutta säännöt oli selkeät ja olen kyllä super iloinen mun vajaasta 300:sta fanista! :)

      On kyllä ollut vauhdikas, mutta todella hyvä vuosi!
      Kiitos paljon :)

      Poista