torstai 31. heinäkuuta 2014

Olipa kerran kesäloma, kaunis aikainen aamu ja ihana maalaismaisema...

...ja olipa paljon muutakin:

Kesäilta, kaveri ja hyvä leffa. Juttelut venähtääkin myöhään ja yhtäkkiä on jo yö, lämmin kesäyö. Jätski olis hyvää, mutta eihän sitä voi keskellä yötä syödä. Tai miksei muka voi? Hihitellen mä hipsin pakastimelle ja sitten me syödään jätskiä keskellä yötä. Ihan vaan siksi, että mä voin kerrankin tehdä niin. Kerrankin on kesä ja loma.


Astun ulos bussista ja kävelen kesäisessä aamuyössä kohti kotia. Kello on paljon, ihan liian paljon. Tai oikeastaan se on kai vähän, koska aurinko on jo nousemassa. Mietin, että kiltit tytöt on nukkumassa tähän aikaan, kiltit tytöt ei hihhuloi ulkona aamuyössä. Mutta mä vain hymyilen, koska kerran kesässä saa kyllä tanssia baarissa kavereiden kanssa aamuun asti. Ja mulla oli niin kivaa että mä hymyilen vielä pitkään!


Makoilen laiturilla, kuuntelen lemppari kesämusaa ja täytän ristikkolehteä. Ympärillä on suomalainen järvimaisema ja mä kuulen laineiden liplatuksen ja moottoriveneen äänen. Aurinko paistaa täydeltä taivaalta, mulla on kuuma. Ja mä olen niin loputtoman onnellinen.

Herään keskellä päivää. Olo on ihan nuutunut ja kaiken kaikkiaan kamala. Miksi piti taas olla kaverin luona niin myöhään ja syödä herkkuja ihan liikaa? Noh, oli ihan sairaan kiva ilta ja sitä paitsi nyt jos lähden juoksemaan niin kohta on hyvä olo. Kahden tunnin, 12 kilometrin ja yli 300:n hypyn jälkeen olo on kuin uudesti syntynyt. Ja jalat on ihan tuhottoman kipeät seuraavat viisi päivää. Hyvä minä, tää on just tätä lomailua ja palauttelua.


Istun moottoriveneessä keskellä järveä. Tuuli puhaltaa hiukset ihan miten sattuu ja moottorin ääni peittää kaiken alleen. Maisemat on niin kauniit, että meinaan pakahtua. Tiedän lähteväni muutaman päivän päästä Tanskaan ja jättäväni kaiken tämän taas hetkeksi taakseni. Jos mä avaan silmät tosi isoiksi, näänkö mä silloin enemmän tätä kaikkea tässä ja nyt? Auttaako se mua tallentamaan tämän hetken paremmin mun muistoihin?

"Mun tulee sua niin ikävä." Mä kuiskaan, koska en vaan saa sanotuksi ääneen. Sitten mä sanon moimoi. Kävelen yksin kotiin ja vakuuttelen itselleni, että aika menee taas nopeasti ja kaikki tulee menemään hyvin. Ei ne oo mua ennenkään jättäny, kyllä mä pärjään.


Mun puhelin soi. Tuntematon numero, vastaan kuitenkin. Aamulehdestä soitetaan ja ne haluaa haastatella mua. Ilahdun kovasti ja lupaan tottakai, että mua saa tulla kuvaamaan ja jututtamaan. Seuraavalla viikolla luen Aamulehdestä kolmen sivun juttua itsestäni ja äiti sanoo, että vaikutan jutun perusteella todella määrätietoiselta ja fiksulta nuorelta naiselta. Nauran että ai vain jutun perusteella? Hetken aikaa olen kuitenkin hirmu ylpeä itsestäni. :)


Nämä hetket ja niin monta muuta ihanaa ehdin kahden viikon kesälomallani elää. Oli Linnanmäkeä parhaassa seurassa, mökkeilyä, valokuvaushetki pellon reunassa kesäaamuna klo 7, kalastamista, kavereiden kanssa hengailua, shoppailua, mustikoiden poimimista ihan ikiomasta metsästäni, kävelyä Porvoon vanhassa kaupungissa ja myöhään valvottuja öitä.

Mun kesä oli kaiken kaikkiaan ihan paras. Ja tässä mä nyt istun haikeana ja mietin tota kaikkea. Treeniarki täällä Tanskassa on taas täysillä menossa ja kuviot on aivan toisenlaiset kuin vielä pari viikkoa sitten. Mutta en mä surullinen ole, tääkin on yhtä lailla parasta elämää.

Nyt kuitenkin suuntaan kohti päivän toista treeniä ja jätän haaveilut sikseen! :)

xxx,
Airi

7 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat ja ihana teksti!<3 :)

    VastaaPoista
  2. Kauniita kuvia ja todella upea teksti! :)

    VastaaPoista
  3. Olipa taas aivan upea kuvasarja, kiitos siitä! Voisit varmasti saada lisätienestejä
    tekemällä mallintöitä :-)
    Mukava kuulla että kesälomasi oli onnistunut. Onnea ja menestystä tulevalle
    kaudelle!!
    Oletko tulossa Suomeen pelaamaan ennen SM:iä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meen ihan sanattomaksi, kiitos tosi paljon :)
      Tulen reilun kuukauden päästä pelaamaan Ruotsi-Suomi maaotteluun (toivottavasti tämä ei ollut mikään salaisuus, että olen joukkueessa :D) ja sitten tulen marraskuun lopussa pelaamaan Finnish International -kisaan :)

      Poista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista