sunnuntai 24. elokuuta 2014

Välillä voittaa, välillä oppii

Moi!

Bulgarian kisa oli ja meni, mutta tuloksista kirjoittaminen tänne blogin puolelle on jäänyt. Siihen on kaksikin suurta syytä. Ensinnäkin olen maannut kuumeisena ja koomaisena sohvalla viimeiset kolme päivää ja toisekseen kisasta ei jäänyt mitään kovin iloista kerrottavaa. Tämä viikko olisi siis voinut mennä huomattavasti paremminkin.

Sofian keskusta oli kiva!
Hävisin Bulgariassa heti ensimmäisellä kierroksella viidennessä erässä pistein 9-11. Yksi suuri syy mun huonoon pelaamiseen on niin naurettava, ettei sitä viitsisi edes kirjoittaa. Mutta tässä se nyt tulee, vanha ja kliseinen selitys: ihan liian nopeat pallot. Mä olen ehkä yksi maailmanhistorian huonoimmista pelaamaan super nopeilla palloilla. Se ei kuitenkaan saisi missään nimessä olla syy pelin täydelliseen hajoamiseen, koska samat pallothan ne on vastustajallakin. Nopeillakin palloilla täytyy siis vain oppia pelaamaan ja sitä on jatkossa harjoiteltava enemmän. Eihän se oikeasti ole niiden pallojen vika, vaan mun omaa osaamattomuuttani.

Lausahduksista parhain! Näinhän sen pitäisi mennä, eiks niin? :)
Eniten mua harmitti se, että mä oikeasti yritin kaikkeni. Kirjoitin edellisenä päivänä ylös asioita, mihin pitää pelissä muistaa keskittyä. Mulla oli suunnitelma peliä varten ja mulla oli myös plan B ja plan C siltä varalta, että ensimmäinen taktiikka ei toimisikaan. Yritin muuttaa taktiikkaa pelin aikana ja pelata fiksusti, mutta kun ei. Lopulta musta tuntui, että edes plan D, E tai no...Ö ei olisi auttanut, kun en saanut millään lyötyä sitä palloa rajojen sisäpuolelle.


Onneksi pelasin myös nelinpeliä ja siihen keskittyminen ja semifinaaliin asti pääseminen pelasti mut liialliselta surkuttelulta. Kunnes vikana iltana tulin kipeäksi ja kotiin matkustaminen kipeänä se vasta surkeaa olikin. Haluaisin pyytää vielä kerran anteeksi siltä sympaattiselta mieheltä, joka joutui lohduttamaan mua lentokoneessa, kun tuntui että korvat räjähtää. En mä oikeesti joka kerta lennolla itke. Voi nolous.
3,5 euron ravintola-annokset oli Bulgariassa parhautta!
Uusista pistelaskusäännöistä puolestaan en osaa juuri nyt sanoa muuta kuin että oho ja huh huh. Voisin kirjoittaa aiheesta vaikkapa ihan erillisen postauksen, koska se on mun mielestä niin jännä asia ja pohdittavaa riittää!

Nyt en ehdi kirjoittaa enempää, koska mulla on niin kiire maata sohvalla, juoda teetä ja olla tekemättä mitään. On tää rankkaa kyllä voi hyvänen aika. Mutta palailen varmasti pian blogin pariin, kun nyt alan olla taas elävien kirjoissa ja treenaamaankaan en pääse, joten aikaa on... :)

:)
xxx
Airi

3 kommenttia:

  1. Tosi kurjaa tuo sairastuminen :( Pikaista paranemista!!

    Hienoa että nelinpelissä tuli onnistumisia :) Olitteko aiemmin
    pelanneet parina? Onko nelinpeliparisi noissa ylläolevissa
    kuvissa?

    Toivotaan, että olet iskussa sitten Ruotsi-maaottelussa! Olisi kiva
    tulla katsomaan pelejä, täytyykin yrittää järjestää ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset, nyt alkaa jo onneksi helpottaa :)

      Ollaan me joo pelailtu vähän, mutta ei nyt mitenkään hirveästi. Täällä Tanskassa kun asutaan molemmat niin välillä pelataan treeneissä. Meidän valmentaja kyllä naureskeli ja kiusas etukäteen, että ette kai te nyt kisoihin oo menossa pelaamaan! :D Ei ole noissa kuvissa mun pari, se on yks toinen tyttö :)

      Siihen on onneksi vielä aikaa, joten kyllä, siellä olen iskussa! Kannattaa ehdottomasti tulla paikalle ;)

      Poista
  2. Pitää kommentoida tuota korvakipua lentokoneessa, kun itselläni oli samaa ongelmaa. Yhden sietämättömän laskeutumisen jälkeen sitten aloin etsiä netistä apua, ja sitä lopulta löysinkin sukeltajien ohjeista.

    Kysehän on siitä, että lennon aikana matkustamon ilmanpaine pidetään n. 2-3km:n tasolla. Ylöspäin mennessä ja ulkopuolisen paineen laskiessa ainakin minun korvani tasaavat paineen, eli ylipaine korvan sisältä puristuu haukotellessa pois. Alaspäin tullessa tilanne on toinen, kun korvan sisälle jää alipaine, joka imee korvasta nieluun johtavaa putkea vain entistä tiukemmin kiinni. Eli korvan sisään täytyy saada ilmaa!

    Perinteinen keino "ota nenästä kiinni ja puhalla" on aika raju, ja silloin tulee puhallettua aivan liikaa ilmaa kerralla. Sukeltajapalstoilta löytyi kuitenkin erilaisia tekniikoita, ja minulle parhaiten on toiminut tämä:
    1. Nenästä kiinni
    2. Sen verran puhallusta, että "tuntuu painetta"
    3. Paine päällä nielaisu
    => ilmaa sisään korviin, paine-ero tasaantuu, ja lasku sujuu kivutta! Tuo nielaisu samalla, kun puhaltaa, oli aluksi vaikeaa, mutta pienellä harjoituksella sen oppi nopeasti.

    Toivottavasti tästä oli jotain apua - luultavasti joudut/saat istua kuitenkin paljon lentokoneessa, joten korvakipuongelma kannattaa opetella ratkaisemaan :)

    VastaaPoista