sunnuntai 17. elokuuta 2014

Valmiina kauden avaukseen Bulgariassa, mielessä maaginen luku 11

Moi ja arvaa mitä? Mun kisakauden alkuun on enää muutama kymmenen tuntia!

Viikko on taas mennyt mukavasti, olen treenannut hyvin ja pelannut tosi hyviä treenimatseja. Meitä tyttöjä on täällä tällä hetkellä ihan mukava määrä ja on todella kehittävää päästä pelaamaan erilaisia pelaajia vastaan. On aika siistiä, että treeneissä on tyttöjä Tanskasta, Latviasta, Itävallasta, Uudesta-Seelannista, Virosta, Slovakiasta, Sloveniasta ja Brasiliasta. Niin ja sitten on tietysti yksi nimeltä mainitsematon suomalainen sekoittamassa pakkaa.

Kaikista mielenkiintoisimmat erät olen pelannut kahta Brasilialaista vastaan. Niiden pelityyli poikkeaa jonkin verran siitä, mihin olen yleensä tottunut. Nämä kaksi kyseistä brassia ovat maailmanlistalla jossain siellä sijan 60 tienoilla ja ovat täällä valmistautumassa reilun viikon päästä Kööpenhamissa starttaaviin MM-kisoihin. Eli ihan hyviä pelureita siis ovat. Niitä vastaan pelaamista vaikeuttaa kyllä hieman se, että yhteistä kieltä ei oikein löydy ja pisteitä lasketaan näyttämällä sormilla. Onneksi on uusi pistelaskukäytäntö ja erät pelataan 11 pisteeseen entisen 21 pisteen sijaan. Olisi ihan kamalaa yrittää viittoilla sormilla, että mulla on 17 pistettä ja sulla on 16!

Uudesta pistelaskusysteemistä pääsenkin siirtymään loistavasti aiheeseen nimeltä kisakauden avaus. Huomenna aamulla lähden nimittäin kohti Bulgariaa ja kauden ensimmäistä kisaa. Ensimmäinen kisa jännittää aina, mutta tällä kertaa jännitystä on lisäämässä vielä juurikin tuo edellä mainittu uudenlainen pistelaskumenetelmä.

Voimassa olevien sääntöjen mukaanhan erät pelataan 21 pisteeseen ja matsin voittamiseen vaaditaan kaksi erävoittoa. Lisäksi täytyy olla kahden pisteen ero, eli tilanteessa 20-20 seuraa jatkopallot niin kauan kunnes se kahden pisteen ero saadaan aikaiseksi. Maksimissaan pelataan kuitenkin 30 pisteeseen asti. Nyt kuitenkin on päätetty kokeilla uudenlaista systeemiä, jossa erät pelataankin 11 pisteeseen ja matsin voittamiseen tarvitaan kolme erävoittoa. Jatkopisteitä ei ole, joten erä voi hyvin päättyä 11-10.

Miksi tällainen kokeilu? Muuttuuko pelin luonne nyt ihan kokonaan? Kuka tästä hyötyy vai hyötyykö kukaan? Meneekö tämä sääntö oikeasti kokeilujakson jälkeen läpi? Näihin kysymyksiin mä lähden nyt hakemaan vastauksia, kun pääsen uusia sääntöjä ensi kertaa tositoimissa kokeilemaan. Ainakin se on fakta, että pelien kestot lyhenevät jonkin verran ja yksi peli voi hyvinkin kestää vain reilut 10 minuuttia. Mä oon sitä mieltä, että onhan toi nyt aika karua.

Nyt mä lähden kuitenkin kisajännityksestä sekaisena valmistautumaan kohti yöunia, jotta jaksan nousta aamulla ennen kuutta ja lähteä iloisesti matkaan. Tuloksia ja fiiliksiä kisoista päivittelen sitten heti, kun sinne asti päästään. :)

Loppuun vielä muutama kuva kaikesta muusta kuin sulkapallosta ja urheilusta, sillä olen mä tehnyt ja ajatellut välillä jotain muutakin - uskokaa tai älkää.

Ostin eilen uuden paidan ja olin niin materialismionnellinen! Ja olen kyllä edelleenkin.
Kaunis Odense :)
#finnishgirl #slovakgirl #icecreamday #shoppingday #movieday #perfectday :)
Sain uuden pinkin pyörän viime viikolla ja siitä piti saada kuva. Ja sitten mun piti tietenkin seistä sen edessä niin ettei kukaan näe sitä itse pyörää. Oivoi.
No tämä oli jo vähän parempi yritys!
Yhtenä päivänä oli tyttöjen ilta, monta kivaa tyttöä ja tosi hyvää ruokaa! :)
Kaunis Odense taas :)
Jonain päivänä musta vielä tulee supermalli. No vitsivitsi!
xxx
Airi

2 kommenttia:

  1. Onnee Airi kisoihin ! Jäänyt kokonaan huomaamatta tämä kisakauden avaus kun oon ihan pihalla muutenkin tästä sulkapallosta pitkän kesätauon jälkeen... Erikoinen tuo pistehomma noh aika näyttää mitä se tuo tullessaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia tsempeistä! :) Hahah no sulle tulee sitten monta uutta juttua tauon jälkeen, kun sääntöjäkin ovat menneet muuttamaan :D on kyllä tosiaan erikoista!

      Poista