keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Mä haluan muistaa eilisen aina.

Eilen oli kummallinen päivä. Monen monta kertaa mä löysin itseni ajattelemasta, että "mitä ihmettä just äsken taas tapahtui?". Kaikki oli jotenkin ihan epätodellista. Ja sitten loppujen lopuksi mä istuin junassa matkalla kotiin kello 2.48 yöllä ja hymyilin leveämmin kuin pitkään aikaan.

Oikeastaan kaikki alkoi jo maanantai-iltana. Kello oli puoli kymmenen, istuttiin kaikki kolme tyttöä kotona hiljaisina ja väsyneinä sohvalla ja sitten tapahtui jotain. Yhtäkkiä me tanssittiin Spice Girlsien tahtiin ympäri kämppää, rämpytettiin kitaraa ja reviteltiin ihan täysillä. Sitten me hihiteltiin loppuilta ja mentiin nukkumaan. Ei ihan perus maanantai-ilta, mutta aivan liian hauskaa. Ja no, randomia.

Eilen aamulla nukuin vähän pidempään ja skippasin suosiolla aamutreenit, koska illalla odotti jotain super jännää. Mulla oli nimittäin kauden ensimmäinen joukkuematsi Hillerødissä ja halusin olla täydessä tikissä. Kävin aamulla pienellä hölkällä ja venyttelin jumeja auki. Sitten pakkailin eväät ja lähdin matkaan.
Lounas matkalla. Nam nam.....ei.
Perillä Hillerødissä sain uudet hienot edustusvaatteet ja jostain syystä niiden näkeminen nostatti jännitystä ihan hurjasti! Lämmittelyjen aikana katselin vastustajajoukkuetta ja yritin vakoilla mun tulevaa vastusta. Jostain tuli kuitenkin sellainen järjetön fiilis, että ihan sama kuka sieltä tulee, tänään mä voitan.

Pelasin hyvin. Voitin oman kaksinpelini helposti kahdessa erässä ja myös nelinpeli taisteltiin parini kanssa kotiin tiukan kolmieräisen jälkeen. Kaikki kehui ja taputteli selkään ja mä hymyilin kuin pieni lapsi karkkikaupassa.

Meidän koko joukkue pelasi hyvin. Me oltiin etukäteen altavastaajia ja altavastaajina pysyttiinkin, vaikka ei se voitto kaukana ollut. 5-8 tappio tuli, mutta kaikki tekivät parhaansa ja valmentajalta tuli kiitosta. Päivän paras pelaaja sai haltuunsa Ninja Turtles -nallen seuraavaan matsiin saakka. Ja mä sain sen. Minä!!

Uusi Turtles-kaveri kainalossa ja hymy huulilla lähdin kohti kotia. Mun piti olla kotona 1.30 yöllä, mutta ensimmäinen juna oli myöhässä, joten myöhästyin sitten toisesta ja jäin jumiin Köpikseen. Puhelimesta loppui sopivasti akku ja infotaulut oli sekaisin, eikä mulla ollut mitään hajua, milloin seuraava Odensen juna menee. Löysin yhden ainoan pistorasian kännykän lataamista varten, mutta se oli tietysti varattu. Menin kuitenkin nöyränä kysymään siltä pojalta, että voisinko saada sähköä ihan pari minuuttia vain. Sehän onnistui ja juteltiin siinä sitten vähän niitä näitä.

Hetken päästä tapahtui sitten se kaikista hämmentävin ja kiusallisin asia. "Siis mitäääää, ootko säkin Suomesta????? Jaha, no sitten ei tarttekkaan varmaan englanniksi jutella hehheh..." Miten kummallista voi elämä joskus olla. Se, että mä olen urheilija ja että se poika oli tuleva urheilutoimittaja. Reilun puolen tunnin jutustelun jälkeen lähdin sitten junalle. Me sovittiin, että mä pääsen olympialaisiin ja että se pääsee selostamaan mun matsin ja kirjottamaan musta lehtijutun.

Lopulta se toinenkin juna oli sitten myöhässä ja mä olin kotona kello 3.30. Väsyneenä ja nuutuneena tottakai, mutta ihan super onnellisena. Mä hipsin sänkyyn, Turtles-kaveri katseli mua pöydällä ja mä kuulin korvissani vieläkin "godt spillet"-kehut ja neluriparin "you, you, you, go, go, go"-huudot. Mä ajattelin, että on tää varmaan aika siistiä tää mun elämä joskus. Ja sitten mä nukahdin. Vihdoin.

xxx
Airi

ps. SUOMEEN! HUOMENNA! KOTI! ÄITI JA ISI! :)

4 kommenttia:

  1. Olipa mainio ja vaiherikas päivä :-)

    Tervetuloa koti-Suomeen! Onko taistelutahto korkealla lauantaita varten? Tsemppiä matsiin (matseihin?) !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä!
      kiitos! On tottakai taistelutahto korkealla :) vähän kyllä jaloissa painaa matkustus ja kaikki muu happeningi, mutta eipä se haittaa :) kiitos ja yhden matsin eli kaksinpelin vain pelaan!

      Poista
    2. Jeee, Airi, aivan mahtava matsi tänään !! Sinähän olit aivan suveniiri ;)
      Taistelutahto näytti olevan kohdallaan :)

      Ehkä olen konservatiivi, mutta siitä uudesta pistelaskusta en ainakaan heti innostunut.
      Usein erä tuntui olevan ohi ennen kuin se ehti kunnolla alkaakaan. Ja jatkopallojen
      puuttuminen antaa sattumalle enemmän sijaa, mikä ei mielestäni ole hyvä ...
      Miltä uusi systeemi tuntui pelaajasta?

      Sait hienon syyspäivän täällä Suomessa. Hyvää kotimatkaa ja intoa treeneihin !!

      Poista
    3. Jeeee kiitos paljon kivasta kommentista! :) oli kyllä hyvä päivä mulla ja meni kivasti!

      jeps, olen aika samoilla linjoilla tuosta pistelaskusta... Menee turhan nopeasti erät ja matsit. Mun mielestä on tosi vaikeaa seurata peliä katsojana, kun jos hetkeksikin herpaantuu niin erä onkin jo ohi ja ei ehdi tajuta edes kuka voitti.

      Pelaajana uudet säännöt on sillä tavalla kivat, että voi pelata täysillä koska matsi on niin lyhyt ettei tartte säästellä :D mutta paljon muuta hyvää tossa ei sitten kyllä olekaan.. Koko matsi on ohi hetkessä ja tuntuu ettei ehdi edes päästä peliin mukaan. Ja jatkopalloja tosiaan kaipaisin itsekin!

      Kivaa syksyä sulle :)

      Poista