torstai 2. lokakuuta 2014

Lisäravinnejuttuja

God aften mine damer og herrer!

Tässä tekstissä kerron mun lisäravinteiden käytöstä sekä uudesta sponssikuviosta lisäravinteisiin liittyen. Aloitin nimittäin yhteistyön Nordic Premium Groupin kanssa ja he sponsoroivat minua Solgar- ja Terranova-sarjojen tuotteilla. Kuten täältä mun blogistakin saattaa käydä ilmi, niin mua kiinnostaa jonkin verran hyvinvointi ja fiksusti syöminen. Uskon lisäravinteista olevan hyötyä ja siksipä onkin ihan huippua päästä tekemään yhteistyötä laadukkaan lisäravinnefirman kanssa. :)


Lisäravinteet ja niiden käyttö on aihe, joka jakaa jonkin verran mielipiteitä. Moni miettii, onko niiden käyttö turvallista ja onko niistä edes hyötyä. Itselleni on erittäin tärkeää, että en missään nimessä napsi ihan mitä tahansa pillereitä. Haluan ehdottomasti olla varma siitä, että käytän laadukkaita, turvallisia ja puhtaita tuotteita. Mua on tämän uuden lisäravinnesponssin myötä varoiteltu moneen otteeseen doping-jutuista ynnä muista, mikä on tietysti ymmärrettävää mutta tavallaan myös hassua. Tottakaihan mä heti ensimmäiseksi otan selvää tuotteiden laadusta ennen kuin ryhdyn yhtään mihinkään. Säästääkseni kuitenkin kaikkia enemmiltä huolen aiheilta, skippaan suosiolla typerät pilleri- ja purnukkavitsit tästä tekstistä ja yritän pysyä asiallisena.
  
Laadun lisäksi mulle on myös tärkeää pitäytyä lisäravinteiden suhteen maltillisena. En siis koe tarpeelliseksi hifistellä liikaa ja syödä jokaista erilaista a-, b-, c-, d- ja ö-vitamiinia sekä suolistobakteerietanankuorikuiturasvanpolttajaa, jotka lupaavat vähentää stressiä, pitää mut terveenä ja mitähän nyt vielä. Tärkeämpää on syödä hyvin ja monipuolisesti sitä oikeaa ruokaa. Niimpä mun vitamiinivalikoimasta löytyy siis vain hyvinkin perustuotteita.

Olen tottakai kysynyt apua lisäravinneasioissa myös mua viisaammilta ihmisiltä. Onhan se nyt huomattavasti parempi juttu kysyä oikealta ravitsemusterapeutilta kuin vaikkapa googlelta. Neuvojen pohjalta olen sitten päätynyt tällaiseen settiin:

- Monivitamiini
- D-vitamiini
- Maitohappobakteeri
- Omegaöljy
 
Näitä kaikkia lähtikin tilaukseen ja pari viikkoa sitten sain ilokseni postipaketin, josta paljastui vaikka mitä jännää. Valitsin Terranova-sarjan tuotteista Living Multinutrient Comlex -monivitamiinin, Maitohappobakteeri Complex:n sekä Luomu Omegaöljy -valmisteen. Solgarin tuotteista tilasin D-vitamiinin. Lisäksi sain Terranova-sarjan Life Drinkiä, mikä onkin ollut mielenkiintoinen uusi tuttavuus! Mutta siitä kerron lisää joskus toiste. :)

Life Drink! Ehkä tämä kuva auttaa ymmärtämään, miksi sanon että tämä on ollut mielenkiintoinen tuttavuus :D

Lisää tietoja Solgarista ja Terranovasta löytyy muun muassa TÄÄLTÄTÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ. Ja vinkkinä kaikille hyvien lisäravinteiden perään haikaileville: Solgarin ja Terranovan tuotteita myyvät monet suomalaiset luontaistuotemyymälät. ;)

xxx
Airi

2 kommenttia:

  1. Hei Airi,

    Kiinnostava blogipostaus jälleen! Vaikka meidän lähtökohdat urheilijana ovat täysin erilaiset, olen päätynyt melkeinpä samanlaiseen lisäravinnesettiiin. Käytössäni on monivitamiini, maitohappobakteeri, D-vitamiini (50 mikrogrammaa, mutta ei ihan joka päivä) sekä Omega 3 ja magnesium. Päädyin pelkkään omega kolmoseen, koska saamme kuulemma ravinnosta muita omegarasvoja riittävästi, joten tasapainottaakseni omegaöljyjen saantia otan kolmosen lisäravinteesta. Magnesium auttaa palautumisessa ja parantaa unen laatua, mikä tässä iässä on hyvä juttu :)

    Antonin flunssatkin on saatu pidettyä loitolla samalla setillä monivitamiinia, D-vitamiinia ja maitohappobakteereja. On kivempaa, kun saa treenata ihan terveenä.

    Onnittelut uudesta sponssista! Parhaan mahdollisen lähettilään saivat tuotteilleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi,
      Kivaa kuulla, että muutkin luottaa tähän samaan settiin! Teen itsekin D-vitamiinin kanssa juuri noin, että käytän vahvaa mutta en ota ihan joka päivä. Mulle tuottaa ongelmia omegojen kanssa se, että olen kala-allergikko ja en siksi ole uskaltanut kalaöljyjä syödä. Mutta olen aina käyttänyt noita kasviöljyjä (pellavansiemenöljyä ennen tätä) ja kuulemma mun omegarasvojen saanti on ihan kohdillaan. :)

      Jeps, tuo flunssien karkotus on mullakin yksi suurin motivaatio näitä lisäravinteita käyttää! Uskon kyllä, että niistä on apua. :)

      Kiitos paljon! :)

      Poista