maanantai 7. joulukuuta 2015

Sitä sun tätä, monen monta kuvaa ja yksi kiva artikkeli luettavaksi

Moi!

Ihan aluksi haluan linkittää yhden artikkelin (KLIK, KLIK), jonka TeamUp:in väki minusta kirjoitti. Artikkeli on mielestäni tosi kivasti kirjoitettu ja jos vain englantia ymmärrätte, niin suosittelen ja pyydän käyttämään muutaman minuutin sen lukemiseen!

Kertoilen nyt ihan vain niitä näitä ja sitä sun tätä viime päivien ajalta. Muun muassa sellaista, että kävin kääntymässä Irlannissa, mutta se ei mennyt ihan niin kivasti kuin toivoin, joten tulin äkkiä pois. Kävin kääntymässä myös Odensen joulumarkkinoilla, mutta se meni niin kivasti, etten tullutkaan ihan äkkiä pois. Ja niin, mitähän tässä nyt muuta...


Reissasin siis viime viikon keskiviikkona Irlantiin Irish Open -kisaan. Pelasin ensimmäisellä kierroksella Englannin ykköstä Fontaine Chapmania vastaan, ja osasinkin odottaa kovaa peliä. Yritin valmistautua kisaan parhaani mukaan, mutta kyllähän se kisaputki valitettavasti aina väkisinkin alkaa jossain vaiheessa painaa... Kaiken yli kolmen viikon matkustamisen, jännittämisen ja suurien tunteiden keskellä käy helposti niin, että mieli ja kroppa väsähtää. Mä olin tähän varautunut ja keskittynyt erityisesti pitämään itseni kasassa ja siksi fiilis ennen Irlannin kisaa oli vieläkin hyvä. Torstaiaamun aamuhölkällä tunsin kuitenkin, että jalat oli jotenkin yllättävän jähmeät ja jouduinkin verryttelemään vähän extraa, että sain itseni valmiiksi peliin. Fiilis oli siis hyvä ja kroppa ihan okei, mutta silti pelasin aika huonosti. "Näitä sattuu, älä välitä." Mutta kun välitän, enkä voi sille mitään.

Huonon pelin ja tappion jälkeinen fiilis on yksi hirveimmistä. Tuntuu, ettei siihen auta yhtään mikään. Ja voin kertoa, että montaa keinoa olen muuten yrittänyt! Näistä voisin joskus vaikka kirjoitella, voisi olla ihan hauskaakin luettavaa. Tällä kertaa Irlannissa tein yhden elämäni onnekkaimmista päätöksistä, sillä hävittyäni jo torstaina en halunnut jäädä myöhään lauantai-iltaan asti palloilemaan sinne tekemättä mitään ja niimpä ostin uuden lennon perjantaiaamulle. Se ei ihan hirveästi maksanut, mutta kaikista parhaalta tuntui saada lauantaina viesti, että se alkuperäinen lento olikin peruttu ja sain siitä rahani takaisin. Olin siinä vaiheessa jo iloisesti takaisin kotona, joten sen lennon saikin mun puolesta peruuttaa ihan vapaasti!

Mun lempparityttöjä Odensessa :)
Ja mun lempparipaikkoja Odensessa :)
Muutenkin päätös palata aikaisemmin kotiin oli erittäin hyvä. Pääsin takaisin treenien pariin 1,5 päivää aiemmin ja nukkumaan hyvin omaan sänkyyni. Huomennahan on edessä jo uusi reissu liigapeliin, joten 1,5 päivää enemmän kotona on tässä härdellissä aika paljon!

Ehdin eilen käymään kaverieni kanssa myös H.C. Andersenin joulumarkkinoilla. Odense on kyllä aivan ihana kaupunki ja joulumarkkinatkin kivan perinteiset, eivät ollenkaan sellaiset turistikrääsäilyt. Oli vaikka mitä kivaa käsin tehtyä, pieniä kojuja vieri vieressä ja iloisia ihmisiä. Kierreltiin tyttöjen kanssa joka koju perusteellisesti, katseltiin sirkusesityksiä ja nautittiin joulutunnelmasta. Ainiin ja tottakai maisteltiin kaikkea mahdollista ilmaista herkkua!

Kookoshiutaleilla kuorrutettu jouluomena teki mut erittäin onnelliseksi!

Huomenna on siis vuorossa taas liigapeli, tällä kertaa suuntaan Værløseen eli jonnekin sinne lähelle Köpistä. Matka ei onneksi ole älyttömän pitkä, mutta ennen puoltayötä en siltikään varmasti ole takaisin kotona. Keskiviikko taitaa siis mennä chillaillessa, mutta mä olen todellakin yhden chillailupäivän tarpeessa! Tai oikeastaan kymmenen, mutta jouluna sitten, nyt tehdään vielä siihen asti ahkerasti ja kovasti töitä, vaikka se raskasta juuri nyt onkin.

Mitähän muuta osaisin vielä kertoa... En kai sen kummempia, koska treenasin tänään niin monta tuntia, että pää lyö jo tyhjää. Mä myönnän, että mulla on nyt vähän vaikeaa, väsyttää, on koti-ikävä ja ikävä joitakin ihmisiä. On ollut niin paljon kaikkea ja oon tehnyt niin paljon hommia, suunnitellut ja pohtinut elämääni, elänyt kurinalaisesti ja antanut kaikkeni... Kyllä mä edelleen nautin joka hetkestä ja on hyvä olla just tässä just nyt, mutta silti on kivaa, että joulu on ihan ihan kohta! :)



On ne hevoset vaan jänniä ja niin nopeita, ettei kamerakaan ehtinyt tarkentaa...
xxx
Airi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti