sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

I'm in New Zealand!

Moi!

Mä oon Uudessa-Seelannissa, aika hullua! Reissu oli hirmuisen pitkä, mutta yllättävän kiva kuitenkin. Tänne päin matkatessa tuo aikaero vaan tahtoo mennä ikävään suuntaan ja mulla olikin matkan aikana koko ajan aamu, vaikken ehtinyt nukkua kertaakaan. Lähdin Zurichistä perjantaiaamuna ja olin illalla Shanghaissa, mutta siellä olikin silloin jo aamu. Sitten odottelin Shanghaissa 7 tuntia (eli Euroopan aikaa yön yli), lensin taas pitkän lennon Aucklandiin ja taas oli aamu. Nyt on sunnuntai-iltapäivä enkä ole nukkunut ties kuinka pitkään aikaan ja olen pihalla kuin lumiukko. Iltaan asti olisi kuitenkin hyvä pysyä hereillä, koska muuten sitä vasta sekaisin meneekin...
Auckland ja palmut!
Pakollinen Shanghai-selfie
Dumplingseja aamupalaksi Shanghaissa, niiiiiin hyviä!

Laskeuduin Aucklandiin aikaisin tänään aamulla ja kentällä mua odotti kyyti hotellille. Oli niin superi olo, kun joku odotti nimikyltin kanssa mua ja vain mua! Ai että nämä GP Goldit ynnä muut isommat kisat on niin kivoja. Matkalla hotellille kuikuilin auton ikkunasta maisemia ja ihastuin heti tähän maahan. Merta, luontoa ja kivoja taloja, minä tykkään! Olin hotellilla kuitenkin niin aikaisin, etten päässyt vielä huoneeseen, mutta onneksi sain luvan mennä hotellin salille jumppaamaan. Tuntui aivan älyttömän hyvältä päästä liikkumaan pitkän istumisen jälkeen ja saada liikettä turvonneisiin jalkoihin. Pitkillä lennoilla kroppa kerää nestettä todella helposti, eikä sitä auta se ylisuolainen lentokoneruokakaan... Lueskelin huvikseni eilisen ateriani ravintosisältöä ja se pienen ja viattoman näköinen nuudeliannos sisälsi 5 grammaa suolaa! Ei mikään ihme, että yhtäkkiä ei olekaan nilkkoja enää ollenkaan.

Zeropointin kompressiotrikoot on parhaimmat housut ikinä matkustukseen!
On kivaa ja hienoa olla täällä Uudessa-Seelannissa, mutta olen ollut reissussa nyt kolme viikkoa ja kyllähän tässä alkaa väsymys painaa ja fiilikset mennä ylös-alas-ympäri. Sveitsissä koin pahan kuopan, josta kapuaminen vei pari päivää. Olin fyysisesti aivan loppu, sydämen lyönnit tuntuivat päässä asti ja elin ihan sumussa. Peli ei todellakaan kulkenut, en vain saanut kropasta mitään irti. Yllättävän vähän mua kuitenkaan harmitti ja otin aika rennosti turhia murehtimatta. Se väsymys oli siis puhtaasti fyysistä, ei ollenkaan sellaista pahamieli-väsymystä, ja niimpä siitä toipuikin lepäämällä. Pahinta vain on se, että väsyttää niin julmetusti, mutta uni ei tule ja jos tuleekin, niin ei riitä aamuun asti, koska jet lag.

Swiss Open
Maahantulokortissa kysyttiin, missä maissa olen ollut viimeisen 30 päivän aikana. Neljä jätin pois, kun ei mahtunut, mutta ei kerrota kellekään!
Luulin Sveitsissä jo hetken, etten selviä Uuteen-Seelantiin asti millään, kun voimat eivät vain riitä. Hirvitti ajatuskin siitä 35 tunnin matkailusta ypöyksin pitkine lentoineen, jonotuksineen ja odotteluineen. Olisinhan mä voinut ihan hyvin jättää tämän reissun välistä, mutta en tietenkään halunnut. Hyvin sainkin tsempattua ja levättyä itseni energisemmäksi, mutta kyllä tässä vaan aika äärirajoilla mennään. Tämä ei todellakaan ole mitään hauskaa lomailua ja jatkuvaa uusien hienojen asioiden kokemista ja näkemistä. Teen periaatteessa samoja arkisia asioita kuin kotonakin, eli treeniä, lepoa ja ruokaa. Kaiken eteen vaan joutuu näkemään paljon enemmän vaivaa kuin kotona, koska täällä kaikki on järjestettävä itse. Kaikkea tekemistä myös hallitsee hillitön väsymys sekä olympiakarsintapaineet. Mä odotan kyllä innolla jokaista päivää, koska keskityn niihin kivoihin juttuihin, kuten treeneihin, kauniisiin maisemiin bussin ikkunasta, aamupalahetkiin hyvässä seurassa ja siihen uuteen lempparibiisiin. Kivaahan mulla kyllä siis on, enkä missään nimessä valita.

Nyt alkaa silmät mennä väkisin kiinni eikä ajatus enää kulje. Kerrottavaahan olisi kyllä vielä enemmänkin, mutta kun voimat eivät enää tänään riitä mihinkään. Ehkä vihdoin saan nukuttua kunnon yöunet kunnon sängyssä. Huomenna pääseekin sitten kisahalliin treenaamaan ja ohjelmassa on myös team managers meeting, johon on osallistuttava itse, kun mun managerin paikka on vielä vähän auki. Mutta nyt on aika painaa pää tyynyyn ja huomenna on pitkien unien jälkeen varmasti taas vähän parempi olo kuin tänään.

Ihan hassua, että mä olen jo elänyt tämän sunnuntain ja kotona kaikki vasta pian heräilee. Mäpäs olenkin edellä aikaa ja tiedän jo, että tämä oli oikein kiva sunnuntai! :)

xxx
Airi

6 kommenttia:

  1. Terveiset taas täältä toiselta puolelta maapalloa; on sinulla kyllä ollut
    mielettömän rankka reissu; nyt pari päivää valmistautumista ja lepäilyä
    palmujen katveessa, niin olet varmasti taas huippukunnossa :)

    Kova vastus näyttää olevan tarjolla heti avauskierroksella. Mutta onhan tänä
    vuonna kaatunut Wang, Nedelcheva ja monta muuta ... Tsemppiä matsiin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippukuntoa kohti tässä tähtäillään, sopivasti treeniä ja lepoa vaan nyt pari päivää ja sitten taas mennään! :)

      Joo, olisi voinut helpompikin arpa napsahtaa kuin tuo hallitseva MM-pronssimitalisti... Mutta täysillä mennään anyway, ihmisiähän tässä ollaan kuitenkin kaikki ja niin kuin sanoit, olen mä ennenkin venynyt! :)

      Poista
  2. moi! jos sulla on tylsiä aikoja siellä niin olis kiva nähdä siun nykyisiä ruokaliuja, näin kesää kohti sellaset motivoi :D ja muuten syötkö koskaan ns. normiherkkuja?

    ps. sulla on ihan mahtava blogi, löysin tän vasta ja oon parin päivän sisällä kahlannu blogihistorian melkein läpi :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Hahah ihana kuulla, kiitos! :D

      Voin tehdä ruokapostausta kyllä, pitäisikin tässä tsempata ruokailujen suhteen taas kun pääsee reissusta kotiin. Reissussa kun menee väkisinkin välillä vähän miten sattuu nuo syömiset, vaikka kuinka parhaansa yrittää... Mutta eipä se nyt niin justiinsa ole, kunhan jaksaa! :D

      Syön kyllä normiherkkujakin välillä! Mutta tosi vähän kyllä, kun ei vaan tule ikinä ostettua mitään kun harvemmin tekee mieli... Väitän kyllä aina, että tykkään suklaasta niiiiiin paljon, mutta taas kun mietin, niin en ole kyllä tosi moneen viikkoon sitä syönyt :D

      Poista
  3. No höh :( Saisi nyt vähän parempi arpaonni olla, kun on matkustanut 35 tuntia ...
    Muutaman hienon pallon sait kyllä hoidettua kotiin, mutta vastustaja pelasi
    hyvin, sille ei mahda mitään.

    Seuraavaksi kotikisat?

    Kiitos kivoista matkakuvista :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei kyllä mennyt nyt oikein minkään suhteen putkeen tämä kisa... Mutta sellaista se välillä on :)

      Jeps, pitkän pitkä matkustus Tanskaan, viikko hyvää treeniä, yksi liigamatsi (mun synttäripäivänä hehe) ja sitten Suomeen kotikisoihin!

      Kuvia tulee pian lisää! :)

      Poista